Saturday 17 December 2011

Ikhlaskah cinta ini??

Awak...sebelum awak baca apa-apa yang terkandung dalam blog saya ini...saya ingin memohon maaf jika awak terasa hati...bukan niat saya untuk buat macam tu..saya cuma ingin meluahkan perasaan yang terpendam dalam benak hati saya sekian lama...saya sendiri tak pasti...ikhlaskah cinta saya kat awak......

                Saya lepaskan awak..tak bermakna saya tak cinta..sayang..kasih..kat awak...sebab semua tu la...saya lepaskan awak...saya percaya awak....cuma..saya selalu buat-buat tak percaya kat awak...saya suka uji awak...tapi awak tak nampak...saya terima ape yang awak buat sekarang ni......hanya doa saya yang mengiringi awak...awak...bacalah ya.... :’)

Maafkan aku..

Berpaut dikasihmu..

Menumpang bahagia seketika..

Izinkan aku..

Sedetik di hatimu..

Kernaku jua manusia..

Terima kasih...



Saya minta maaf atas ketelanjuran kata-kata saya dan kelakuan saya kat awak..maafkan saya juga sebab meminta sedikit ruang di hati awak...saya insan biasa.......saya nak rasa kebahagian tu...walaupun cuma seketika....TERIMA KASIH...ini sahaja yang mampu saya ungkapan setelah 3 tahun lebih kita bersama......



Pergilah sayang..

Dirimu kan tetap daku kenang...

Setiap malam..

Berlinang air mataku..

Jadi perangsang..

Merindumu sayang..



Bila awak terpaksa buat semua ini...atas kehendak keluarga....sememangnya...saya tak ada pilihan....mungkin bagi insan lain yang berada di tempat saya...takkan melepaskan orang yang mereka sayang buat sekian lamanya..awak...............saya sayang awak...tapi.....saya TAK ADA pilihan awak.....saya tak nak cinta awak kerana nafsu....saya nak cinta awak kerana Allah.....biarlah saya menanggung  kerinduan...kedukaan..dan kekecewaan ini...saya minta maaf sebab merindui awak...tanpa keizinan awak....sekarang, saya pasrah.



Sungguh aku tak bisa..

Sampai kapan pun tak bisa..

Membenci dirimu...

Sesungguhnya aku tak mampu..

Sulit untuk kubisa..

Sangat sulit ku tak bisa..

Memisahkan segala..

Cinta dan benci..

Yang kurasa..



Awak.......sekali lagi saya minta maaf sebab tak dapat membenci awak..saya tak kuat untuk melakukannya....susah awak.......................awak mungkin boleh benci saya....tapi...saya tak boleh hidupkan perasaan benci ini untuk awak...bencilah saya...jika perasaan itu mampu membuatkan awak melupakan saya...



Disudut kecil..

Hatiku sering berkata..

Apa yang terjadi..

Ada hikmah sebaliknya...

Kuberanikan diri..

Menongkah arus yang deras..

Demi hari esok kurelakan....



Saya percaya...disebalik kejadian yang telah berlaku ni.....ada hikmah yang telah disediakan.....saya harus berani melalui semua ni...saya kena kuatkan hati dan perasaan saya....saya tahu...Allah ada bersama setiap insan...saya berserah kepada-Nya.......



Saya cuma nak ingatkan awak.....



Sekiranya takdir menguji..

Cekalkanlah hasrat di hati..

Semoga kesusahan bisa..

Mengajar erti terus asa..

Usaha dengan doa...

Masanya akan tiba..

Dengan restu Ilahi..

Gerak pasti akan ditemui..



Awak....setiap insan yang dicipta-Nya telah ditetapkan ajal..jodoh..dan pertemuan...kita sebagai makhluknya..perlu menerima qada’ dan qadar yang telah ditentukan..... Cekalkanlah hati awak....saya tahu...awak ni jenis tabah orangnya....... Usaha yang disertakan dengan doa.....akan menemui jalan yang baik dan diredhai-Nya....saya tak ada di sisi awak lepas ni......saya tak ada untuk beri dorongan dan kata-kata semangat kat awak.....yang ade dengan awak....cuma doa saya....

Awak....terima kasih...sbb :

·         Pernah menyayangi saya...saya hargai sangat2..

·         Selalu tolong saya bila saya susah.....saya tak mampu nak membalas segala pertolongan awak...

·         Bagi kata-kata semangat, dorongan dan nasihat..Insya-Allah...saya akan ingat semuanya...

·         Sentiasa jujur kat saya....susah nak cari yang jujur ni taw..heheh...

·         Sentiasa teman saya bila saya sunyi....^^’

·         Sentiasa sabar dgn kelakuan saya....

Sekarang...awak xda...pergilah awak dengan hidup awak......hanya doa saya yang mengiringi awk....TERIMA KASIH untuk SEGALANYA.....

No comments:

Post a Comment